Grid star
eveniment

SITUATIE CRITICA PE LITORALUL ROMANESC – Se cere fiscalizarea apartamente inchiriate, ceea ce ar aduce venituri la buget. Problemele si solutiile identificate de ANAT

Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) constata situatia critica a litoralului romanesc si vine cu o serie de solutii.  ANAT solicita Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului alocarea de fonduri pentru promovarea litoralului, dar si fiscalizarea miilor de apartamente inchiriate, ceea ce ar aduce venituri extrem de importante la bugetul de stat.

Se mai reclama ca licitatiile pentru plaja sunt intarziate, iar in acest an nu toate s-au desfasurat la timp. Potrivit ANAT, costurile hoteliere explodeaza. TVA-ul pentru cazare a crescut de la 5% la 9% incepand cu 1 ianuarie, iar de la 1 septembrie se vehiculeaza posibilitatea altor cresteri ale cotei TVA pentru alimentatia publica:

“Cum putem sa mai promovam un Litoral scump, cu probleme de imagine?”. ANAT mai solicita elaborarea unei strategii pentru participarea litoralului romanesc la targurile internationale de turism.

Iata anuntul ANAT:

Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism constata situatia critica a litoralului nostru si ofera solutii. ANAT solicita Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului alocarea de fonduri pentru promovarea Litoralului

In Romania, Litoralul reprezinta o comoara nationala ce merita protejata si dezvoltata cu responsabilitate. In acest moment, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) doreste sa atraga atentia opiniei publice si Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului asupra situatiei ingrijoratoare in care se afla litoralul romanesc. Desi exista numeroase provocari, putem si trebuie sa depunem eforturi pentru a revitaliza aceasta zona emblematica pentru turismul national.

Recent, Litoralul nostru a fost martorul unor schimbari profunde, in special in zonele Mamaia si Navodari, unde dezvoltarea imobiliara rapida a dus la aglomerari excesive, desi au fost create si noi unitati de cazare. Fenomenul a fost amplificat de campanii negative care au pus in discutie aspecte precum latimea plajelor si calitatea nisipului, dar si alte ”probleme” care apar intotdeauna la debutul sezonului, precum alge, bacterii, mai nou holera sau mine, creand o imagine distorsionata a Litoralului in ultimii doi ani.

'In Romania, toata lumea are o parere despre Litoralul romanesc. Nimeni nu are pareri despre ramuri industriale, despre industria prelucratoare, dar toti au pareri despre turism si fotbal, la care ne 'pricepem' cu totii. De ce? Pentru ca suntem beneficiari. Campania anti-plaja, pe tema 'plajelor prea largi' si a nisipului cu scoici, a parcarilor extrem de scumpe si a lipsei de parcari, a afectat considerabil imaginea Litoralului in ultimii 2 ani. Domnul Cadariu, ministru timp de 2 ani si jumatate, a fost absent in privinta industriei turismului, neintelegand si neacordand atentie Litoralului. Nu s-a preocupat de imaginea Litoralului nici macar o secunda. Multe dintre aceste teme ar fi trebuit rezolvate de catre patronatele hoteliere, dar acestea nu au facut-o, iar ministerul de resort nu a alocat niciun leu pentru promovarea litoralului, mai ales in timp ce acesta a fost atacat pe orice tema posibila”, declara prim vicepresedintele ANAT, Alin Burcea.

Iata care sunt, din punctul nostru de vedere, principalele probleme ale litoralului romanesc dar si solutiile pentru rezolvarea lor:

1. Plaja are nisip si scoici. Cu toate ca ANAT a solicitat in repetate randuri Apelor Romane Dobrogea, acestea nu au si, de asemenea, nu par interesate sa achizitioneze masini pentru sfaramat scoici;

2. Licitatiile pentru plaja sunt intarziate, iar in acest an nu toate s-au desfasurat la timp. Plajele sunt costisitoare si sunt neglijate de catre Apele Romane Dobrogea. ANAT solicita ministrului Mediului, Apelor si Padurilor sa reevalueze strategia plajelor in intregime;

3. ANAT solicita ministrului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului alocarea de fonduri pentru promovarea Litoralului. De asemenea, Organizatiile de Management al Destinatiei (OMD-uri), care acumuleaza milioane de euro anual, ar trebui sa investeasca aceste sume eficient, pentru promovare si dezvoltare. Din pacate, rezultatele promovarii inca nu se vad;

TVA marit

4. Costurile hoteliere explodeaza. TVA pentru cazare a crescut de la 5% la 9% incepand cu 1 ianuarie, iar de la 1 septembrie se vehiculeaza posibilitatea altor cresteri ale cotei TVA pentru alimentatia publica. Cum putem sa mai promovam un Litoral scump, cu probleme de imagine?;

5. ANAT solicita ministrului Turismului sa implementeze fiscalizarea miilor de apartamente inchiriate, ceea ce ar aduce venituri extrem de importante la bugetul de stat;

6. ANAT solicita cooperarea cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului in elaborarea unei strategii pentru participarea Litoralului romanesc la targurile internationale de turism.

Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism face un apel catre toti factorii implicati sa se uneasca in eforturile de a revitaliza si dezvolta Litoralul romanesc, astfel incat acesta sa ramana o destinatie atractiva si durabila pentru turisti din intreaga lume. Sa nu uitam ca Litoralul apartine patrimoniului turistic national, a fost mandria turismului romanesc si acum necesita, mai mult ca oricand, atentia tuturor”.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize