Grid star
it

SOLUTIILE ROMSYM – Sase practici recomandate pentru gestionarea coerenta a activelor hardware IT

Compania Romsym Data oferta solutii pentru gestionarea coerenta a activelor hardware IT.


Necesitatea de a armoniza prioritatile concurente


Pe masura ce afacerile evolueaza, cererea pentru experiente de servicii mai bune creste exponential, iar operatiunile de servicii trebuie sa tina pasul cu aceasta cerere. In plus, in timp ce se confrunta cu provocari globale precum turbulentele economice in curs si deficitul de talente in domeniul IT, afacerile trebuie sa obtina mai mult cu investitiile lor existente in IT. De la furnizarea de active IT si valorificarea centrelor de date pana la asigurarea disponibilitatii serviciilor in intreaga regiune, o strategie coeziva de gestionare a activelor hardware IT poate ajuta afacerile sa stapaneasca arta acestei echilibrari.
Gestionarea activelor hardware implica in mod obisnuit descoperirea, inventarierea, urmarirea si gestionarea activelor hardware IT precum routere, switch-uri, servere si statii de lucru pe parcursul ciclurilor lor de viata. Pentru a oferi experiente de servicii remarcabile, afacerile trebuie sa asigure o disponibilitate ridicata a acestor active hardware IT fundamentale.

 

Iata sase modalitati de a le guverna eficient in intreaga organizatie

 

O singura sursa de informatii cu descoperirea multimodala

Afacerile valorifica o gama larga de active hardware (inclusiv IT si non-IT), componentele asociate si consumabile. Acestea pot include active precum laptopuri, centre de date cu servere multiple, retele, routere si switch-uri. Atunci cand echipele IT se bazeaza pe instrumente si foi de calcul vechi, detaliile despre activele hardware IT pot fi raspandite, necesitand eforturi manuale pentru a le mentine actualizate si ducand la inconsistente si izolari de date.
In organizatiile mari si in modelele de lucru hibride, activele hardware IT nu mai sunt limitate la granitele corporative traditionale, deoarece sunt distribuite pe intreg globul si pot depasi reteaua corporativa. In aceasta situatie, mecanismele manuale impiedica echipele IT sa adune informatii precise. De asemenea, echipele ar putea sa nu poata descoperi simultan mai multe active hardware IT, intarziind eforturile de inventar.
Avand in vedere aceasta complexitate, afacerile pot utiliza urmatoarele metode de descoperire multimodala pentru a automatiza si asigura colectarea completa a informatiilor:
Scanari bazate pe agent;
Scanari fara agent (bazate pe proba);
Scanari de domeniu;
Scanari de retea;
Scanari distribuite ale activelor;
Scanari de coduri de bare si coduri QR;
Scanari RFID.
Integrare cu Microsoft Configuration Manager, anterior cunoscut sub numele de Microsoft System Center Configuration Manager
Cu descoperirea automata, echipele IT pot economisi timp si efort, permitandu-le sa-si concentreze atentia asupra sarcinilor critice pentru misiunea lor. In plus, prin utilizarea descoperirii multimodale, afacerile pot armoniza diversele metode de scanare intre ele. Ele pot captura detaliile activelor hardware IT in interiorul si in afara retelei corporative. Prin acest procedeu, afacerile pot inventaria extensiv activele hardware IT si le pot gestiona dintr-o consola centrala, minimizand astfel izolarile de date.

 

Fluxuri de lucru vizuale pentru activele hardware IT


Cu toate activele IT descoperite si contabilizate, urmatoarea provocare cu care echipele IT se confrunta este gestionarea activelor IT disponibile de la achizitie pana la eliminare, in scopul de a-si optimiza utilizarea pe intreaga durata a acestui proces pentru un ROI maxim. In organizatiile mari cu infrastructuri complexe unde se gestioneaza mai multe tipuri de active IT, este important sa se documenteze ciclul de viata ideal al fiecarui tip de activ si sa se puna in practica in intreaga organizatie pentru o utilizare mai buna.
O afacere poate standardiza strategiile sale de gestionare a activelor in intreaga organizatie cu cicluri de viata personalizate pentru active. Cu acestea, poate documenta procese unice pentru diverse tipuri de produse, asigurand consistenta pe tot parcursul procesului. Constructorii vizuali de fluxuri de lucru fara cod pot fi folositi pentru a guverna parcurgerea starilor secventiale ale activelor. Mai mult, o afacere poate automatiza diverse actiuni, cum ar fi:
Colectarea informatiilor relevante, cum ar fi utilizatorii asociati, siturile, departamentele si altele, pe parcursul ciclului de viata al activului;
Mentinerea informatiilor corespunzatoare pentru partile interesate prin notificari contextuale despre alocarea activelor;
Executarea functiilor personalizate pentru a actualiza starea unui activ in instrumentele de monitorizare a retelei atunci cand activul trece intr-o stare specifica;
Prin urmare, afacerile pot ghida echipele IT sa efectueze actiunile corecte, asigurand respectarea proceselor si minimizarea devierilor. Cu acest lucru, afacerile reusesc sa optimizeze utilizarea activelor si sa reduca costurile IT.

 


Acoperiti bresele de securitate cu operatiuni IT si audituri periodice ale activelor hardware IT


Atunci cand afacerile gestioneaza numeroase active hardware IT pe intreg globul si in spatiile de lucru hibride, ar putea intampina dificultati in urmarirea informatiilor critice. Hardware-ul si firmware-ul invechite, versiunile invechite ale sistemelor de operare si software-ului, vulnerabilitatile existente cunoscute, configuratiile implicite slabe, lipsa criptarii, dispozitivele furate, riscurile din lantul de aprovizionare si mecanismele inadecvate de monitorizare afecteaza adesea echipele IT, extinzand vectorii de amenintare la securitate. In plus, peisajul IT al unei organizatii ar putea fi presarat cu active hardware IT neverificate, necontabilizate, fantoma si zombie, crescand posibilitatea amenintarilor la securitate, precum si implicatiile de conformitate si legale. Prin urmare, echipele IT trebuie sa-si apere fortareata IT prin inchiderea breselor de securitate.
Afacerile pot stabili reguli cu strategii proactive pentru a depasi vulnerabilitatile de securitate. De exemplu, activele IT care ruleaza versiuni vulnerabile de software sau sisteme de operare pot fi identificate in avans si puse in carantina fata de restul retelei sau actualizate dupa cum este necesar. La fel, echipele IT pot remedia lacunele de securitate in gestionarea activelor lor hardware prin:
Inventarioarea periodica a activelor hardware IT;
Actualizarea patch-urilor de securitate;
Actualizarea hardware-ului la cele mai recente versiuni;
Utilizarea configuratiilor sigure conform practicilor optime din industrie;
Folosirea criptarii puternice;
Implementarea unor controale de acces stricte;
Permitand controlul la distanta al dispozitivelor pentru rezolvarea incidentelor;
Integrarea cu solutii de monitorizare pentru detectarea comportamentului anormal.

De asemenea, echipele IT pot ramane in fruntea auditurilor urmarind informatii esentiale precum:
Proprietarul activului;
Locatia;
Departamentul;
Detaliile modelului hardware;
Detaliile software-ului instalat;
Extinderea utilizarii activului;
Permisiunile de acces;
Starea activului;
Licentele asociate.
Mai mult, echipele IT pot profita de descoperirea multimodala pentru a verifica activele hardware IT in interior si in afara retelei, urmarind prezenta lor fizica pentru a combate activele necontabilizate. In plus, echipele IT pot descoperi produsele la end-of-life pentru a inchide bresele de securitate.


Asigurati servicii consistente cu integrari contextuale si harti de dependente


Afacerile intreprind adesea diverse operatiuni de service pentru a maximiza timpul de functionare a serviciilor. Pe de o parte, pot rezolva incidente majore de disponibilitate prin monitorizarea utilizarii CPU, a capacitatii de stocare si a configuratiilor de retea. Pe de alta parte, pot face upgrade la servere periodic pentru a aborda astfel de incidente. Fara o privire de ansamblu asupra IT-ului lor, ar putea efectua actiuni contradictorii, crescut riscurile afacerii si timpul de nefunctionare. De asemenea, ar putea sa nu poata identifica cauza principala a problemelor, conducand la experiente de serviciu nesatisfacatoare.
Deciziile bine informate sunt facilitate prin analiza dependentelor subiacente. In plus, operatiunile de service cu integrari bogate pot fi activate dintr-o consola centrala. Pentru a permite afacerilor sa investigheze mai profund, hartile de dependente trebuie sa furnizeze informatii relevante si contextuale, incluzand:
Serviciile critice pentru afacere;
Elementele de configurare (CIs) care sustin aceste servicii;
Echipele critice pentru afacere implicate;
Operatiunile de service asociate, cum ar fi incidente, servicii, probleme, modificari si lansari;
Programul de nefunctionare. 
Afacerile trebuie sa se asigure ca marcheaza activele critice ca CIs si sa personalizeze relatiile de activ pentru a se potrivi cerintelor lor. In plus, ar trebui sa creeze un ecosistem IT armonios prin exploatarea integrarilor cu aplicatii native si externe care sustin:
Managementul dispozitivelor finale.
Monitorizarea retelelor.
ITOps.
Managementul accesului.
Suport la distanta. Cu astfel de integrari, organizatiile pot efectua diverse actiuni legate de activele hardware IT, cum ar fi monitorizarea dispozitivelor de retea si programarea de upgrade-uri.


Optimizati cheltuielile IT prin urmarirea centralizata a detaliilor financiare, achizitiilor si contractelor activele hardware IT

 


Atunci cand afacerile gestioneaza achizitiile de active utilizand e-mailuri si foi de calcul, parcugerea prin volume mari de date devine coplesitoare. Acest lucru poate duce la estimari incorecte ale costurilor, un exces de active hardware IT si alocarea incorecta a resurselor critice. Mai mult, detaliile costurilor operationale suportate pentru intretinerea activelor hardware IT pot fi raspandite, maresc costul total de proprietate. O lipsa de claritate asupra costurilor de depreciere poate duce la planificarea ineficienta a bugetelor IT. In plus, cu centre de cost multiple in intreaga organizatie, achizitiile de active hardware IT necoordonate adesea duc la scaderea controlului cheltuielilor IT.
Afacerile ar trebui sa utilizeze o consola centrala pentru a urmari detaliile financiare si pentru a guverna lantul lor de aprovizionare in gestionarea achizitiilor de active si contracte. Pot gestiona achizitiile de active hardware IT prin:
Proiectarea fluxurilor de lucru de aprobare cu mai multe niveluri;
Urmarirea detaliilor facturilor si platilor;
Comunicarea cu furnizorii si mentinerea partilor interesate informate;
Inregistrarea achizitiilor in diferite departamente si situri;
Suportarea mai multor valute ale furnizorilor;
De asemenea, afacerile ar trebui sa captureze detaliile contractelor asociate cu activele hardware IT pentru a asigura o intretinere mai buna si pentru a prelungi durata de viata a activelor. Pot urmari informatii precum:
Furnizorii de contracte;
Durata contractelor;
Reinnoiri;
Relatiile intre contracte;
Activele si siturile asociate;
Costul total al contractelor;
Utilizarea contractului;
Comunicarea cu partile interesate;
In plus, afacerile trebuie sa-si optimizeze cheltuielile IT urmarind detalii financiare precum:
Costul de achizitie;
Costul de operare;
Costul de depreciere;
Costul total de proprietate.
De asemenea, prin imprumutul activelor existente utilizatorilor si urmarind detaliile stocurilor de active, afacerile pot optimiza utilizarea activelor si, astfel, achizitionarea activelor hardware IT.

Urmariti indicatorii cheie de performanta (KPI) cu rapoarte vizuale si panouri de control


Date discordante furnizate de instrumente vechi pot masca imperfectiunile in practicile de gestionare a activelor hardware IT in intreaga organizatie. De exemplu, echipele IT ar putea sa nu inregistreze timpul mediu dintre esecurile consecutive ale activelor hardware IT. Atunci cand astfel de active hardware IT defecte sunt utilizate in operatiuni de service fara analiza retrospectiva, incidentele repetate pot duce la experiente nesatisfacatoare. Prin urmare, echipele IT trebuie sa se adanceasca pentru a corecta slabiciunile in intreaga organizatie.
Afacerile pot utiliza analiza avansata alimentata de inteligenta artificiala, panouri de control in timp real si rapoarte detaliate care consolideaza metricile intr-un singur loc central in intreaga organizatie. Este necesar sa monitorizeze metrici legate de inventarul de active, starea activelor, gestionarea lantului de aprovizionare si detaliile financiare pentru a obtine o privire de ansamblu asupra starii gestionarii activelor hardware IT. Iata cateva aspecte pe care afacerile ar trebui sa le monitorizeze:
I. Managementul achizitiilor
Achizitii pe sit, centru de cost, categorie, stare si altele;
Detalii despre achizitii intarziate;
Timpul de livrare al furnizorilor;
Rezumatele achizitiilor.
II. Managementul contractelor
Contracte dupa tip, furnizor, sit si altele;
Rezumatele contractelor;
Contracte care se apropie de expirare;
III. Managementul inventarului
Distributia activelor dupa sit, regiune, tip de produs si altele;
Starile activelor;
Active sub contracte;
Active sub mentenanta;
Expirarea imprumuturilor de active;
IV. Metrici operationale
Timpul mediu de reparare;
Timpul mediu dintre esecuri;
Timpul mediu pana la esec;
Eficienta generala a echipamentelor.
V. Managementul conformitatii
Statii de lucru auditate si neauditate;
Conformitatea licentelor.
In plus, afacerile pot vizualiza aceste metrici cu reprezentari grafice pentru a distinge rapid informatiile critice si a lua decizii bine informate. Prin exploatarea capacitatilor avansate de inteligenta artificiala, afacerile pot prezice tendinte pe baza analizei datelor trecute pentru a lua decizii strategice. De asemenea, echipele IT pot beneficia de flexibilitatea de a genera rapoarte personalizate pentru a urmari KPI-urile in functie de cerintele lor.

Transformati haosul in maiestrie cu ServiceDesk Plus
Cresteti eficienta prin exploatarea capacitatilor de gestionare a activelor IT strans legate de achizitii si contracte in platforme ITSM precum ServiceDesk Plus pentru a gestiona constant activele hardware IT in intreaga organizatie.


 


 

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani