Grid star
companii

BILANTUL ANCOM – Aproape 11 milioane de numere de telefon au fost transferate in cadrul retelelor de telefonie fixa si mobila din Romania

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) anunta ce s-a intamplat in cei 15 ani de cand a fost lansat serviciul de portabilitate, care ofera utilizatorilor libertatea de a-si alege cea mai potrivita oferta pentru nevoile lor de consum pastrandu-si numarul de telefon.

Astfel, aproape 11 milioane de numere de telefon au fost transferate in cadrul retelelor de telefonie fixa si mobila din Romania. In acest an au fost portate 1,2 milioane de numere de telefon, 96% dintre ele fiind de telefonie mobila.

Milioane de numere portate

De la 21 octombrie 2008, cand a fost lansat serviciul de portabilitate, s-au portat in total 10.927.165 de numere de telefon, dintre care 9.837.487 sunt numere de telefonie mobila si 1.089.678 sunt numere de telefonie fixa. De la inceputul acestui an, pana la 15 octombrie au fost portate 1.200.975 de numere de telefon, din care 1.158.896 sunt numere de telefonie mobila si 42.079 sunt numere de telefonie fixa.

Potrivit ANCOM, in aceasta perioada, RCS&RDS a primit in retea prin portare 702.048 de numere de telefonie mobila, urmat de Vodafone cu 218.054 de numere portate, Orange cu 135.335 de numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 84.983 de numere si Orange Romania Communications cu 18.380 de numere portate.

In ceea ce priveste telefonia fixa, RCS&RDS a primit in retea 20.968 de numere, Orange 11.059 si Vodafone 3.341 de numere.

Procesul de portare

"Noul cod european al comunicatiilor electronice a adus o serie de modificari importante in ceea ce priveste serviciul de portabilitate, cu scopul de a spori beneficiile pentru utilizatori. Returnarea creditului neutilizat: Furnizorii la ale caror servicii se renunta returneaza, la cerere, consumatorilor care au platit servicii in avans creditul ramas neutilizat. Daca s-a precizat in contract, pentru returnarea creditului ramas neutilizat se poate percepe un tarif proportional si adecvat in raport cu costurile reale suportate de furnizor pentru realizarea acestei operatiuni.

Depunerea cererii de portare prin mijloace de comunicare la distanta

-furnizorul acceptor poate primi cererea de portare prin mijloace de comunicare la distanta, in conditiile in care are mijloacele necesare de a realiza la distanta verificarile necesare pentru acceptarea cererii: daca persoana care solicita portarea este titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia si daca numarul pentru care se solicita portarea face obiectul contractului incheiat intre abonat si furnizorul donor.

Modificarea conditiilor de asignare a numarului temporar:

-ANCOM a constatat, prin intermediul sesizarilor primite de la abonati, ca in cazul nefinalizarii portarii, acestia se gaseau, de multe ori, in situatia indezirabila de a ramane cu doua contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numarului care urma sa fie portat) si unul cu furnizorul acceptor (aferent numarului alocat temporar de acesta). In prezent, in cazul in care portarea nu se finalizeaza, furnizorul acceptor trebuie sa ceara abonatului, in termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relatiei contractuale prin intermediul numarului de telefon alocat provizoriu, in caz contrar contractul aferent acestui numar incetand de drept, fara niciun fel de formalitati.

Acordarea de despagubiri

-Furnizorul acceptor acorda, la cerere, despagubiri abonatilor in urmatoarele situatii: daca activarea numarului s-a realizat dupa expirarea termenului de o zi lucratoare de la data convenita pentru portare sau daca serviciul de comunicatii electronice a fost intrerupt, in timpul procesului de portare, mai mult de o zi lucratoare. Furnizorul donor acorda, la cerere, despagubiri abonatilor in cazurile in care portarea s-a realizat fara acordul acestora.

Informarea utilizatorilor

Utilizatorii au la dispozitie site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla daca un numar de telefon a fost portat si reteaua in care functioneaza. Totodata, site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare:, arata ANCOM.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani