Grid star
eveniment

PIATA PRODUSELOR FARMACEUTICE - Consiliul Concurentei schimba modul de analiza

Consiliul Concurentei condus de Bogdan Chiritoiu (foto) a anuntat joi, 10 decembrie 2020, ca schimba modul de analiza a cazurilor de pe piata comercializarii produselor farmaceutice si parafarmaceutice din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbarilor aparute in comportamentul consumatorilor, dar si al companiilor de pe aceasta piata.

Potrivit Consiliului, consumatorii se orienteaza catre farmaciile situate in proximitate, fiind dispusi sa parcurga pe jos maxim 1 km, pentru a achizitiona medicamentele si suplimentele alimentare de care au nevoie, motiv pentru care se impune schimbarea modului de analiza:

“In prezent, autoritatea defineste piata geografica in cazul comertului cu amanuntul de produse farmaceutice si parafarmaceutice ca o zona delimitata de o raza de 3 km in jurul farmaciei tinta.

In ultimii ani, insa, numarul de tranzactii pe aceasta piata a inregistrat o majorare semnificativa si, in acelasi timp, a crescut densitatea farmaciilor in aria de 3 km.

Astfel, in cadrul analizelor pe care urmeaza sa le efectueze, Consiliul Concurentei va lua in considerare toate farmaciile existente pe o raza de un kilometru in jurul farmaciei tinta, in acest fel, adaptand modul de definire a pietei relevante geografice la noul context”.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani