Grid star
eveniment

STRATEGIE PENTRU DEZVOLTAREA TURISMULUI – Executivul a facut planul de actiune pentru perioada 2023-2035. Vedeti ce contine (Document)

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (MEAT) a lansat in consultare publica "Strategia nationala a Romaniei pentru dezvoltarea turismului 2023-2035”. Documentul programatic national urmareste o dezvoltare planificata a turismului romanesc, prin adoptarea unui plan de actiune care sa preintampine provocarile sectoriale si sa le solutioneze eficient.

Strategia Nationala a Romaniei pentru Dezvoltarea Turismului 2023-2035 se structureaza, astfel, in jurul unei teorii a schimbarii si se concentreaza pe trei niveluri, in scopul dezvoltarii sustenabile a turismului in tara noastra:

-consolidarea, in continuare, a imaginii Romaniei ca destinatie turistica bine cunoscuta, de talie mondiala, pe tot parcursul anului, precum si ca destinatie care indeplineste standardele UE in ceea ce priveste furnizarea de produse si servicii;

-pretuirea oamenilor, traditiilor, locurilor, dar si a patrimoniului natural si cultural al Romaniei;

-cresterea vizibilitatii Romaniei pe pietele internationale de turism de prim rang.

Experiente unice pentru vizitatori

Potrivit MEAT, pana in 2035, conform viziunii strategiei, Romania va urma pasii necesari pentru a deveni o destinatie turistica bine cunoscuta si de inalta calitate, care ofera experiente unice pentru vizitatori. Aceasta dezvoltare va contribui semnificativ la cresterea economica si la crearea de locuri de munca in comunitatile locale, inclusiv pentru grupurile vulnerabile.

Totodata, pentru implementarea planului de actiune prevazut in strategie vor fi elaborate proiecte si programe dedicate, care vor include, printre altele, criterii de eligibilitate, tinte de output si outcome, limitari si cheltuieli eligibile. In acest sens, documentul programatic national va ghida inclusiv autoritatile locale, in stabilirea prioritatilor de dezvoltare si investitii in sectorul turismului.

Valorificarea patrimoniului

Potrivit expunerii de motive, pana in 2035 Romania va fi o destinatie turistica bine cunoscuta, de inalta calitate, disponibila pe parcursul intregului an, valorificand unicitatea patrimoniului sau cultural si natural si oferind servicii la standarde internationale. Se mai sustine ca Romania se va afla in fruntea clasamentelor de competitivitate in turism, in virtutea investitiilor strategice in infrastructura, educatie, marketing si promovare, care vor duce la dezvoltarea de experiente unice pentru vizitatorii care calatoresc in tara noastra si care o vor face atragatoare pentru pietele relevante din Europa si din lume. Turismul isi va creste semnificativ contributia la cresterea si dezvoltarea economica in Romania si in Europa, prin cresterea cheltuielilor vizitatorilor.

Obiective strategice:

Strategia stabileste doua obiective strategice generale care pot fi sprijinite prin dezvoltarea turismului si care la randul lor contribuie la dezvoltarea socio-economica a comunitatilor locale:

-Sprijinirea crearii de locuri de munca in comunitatile locale, inclusiv pentru grupurile vulnerabile, precum femeile, tinerii si persoanele din mediul rural, prin dezvoltarea sustenabila a turismului;

-Cresterea ponderii turismului in economie.

Obiective specifice:

Cresterea cheltuielilor turistilor actuali

-Imbunatatirea accesibilitatii zonelor turistice si imbunatatirea calitatii infrastructurii turistice;

-Sprijinirea dezvoltarii inovative in sectorul privat;

Cresterea calitatii experientelor si a serviciilor in destinatii.

-Atragerea mai multor turisti cu buget peste medie si intarirea capacitatii de elaborare de politici in domeniul turismului.

*Cititi aici proiectul

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani