Grid star
eveniment

Mai putina birocratie. Se reduce numarul de acte pe care romanii trebuie sa le depuna pentru eliberarea autorizatiilor de construire

Se reduce numarul de acte pe care romanii trebuie sa le depuna pentru obtinerea diverselor autorizatii. Consiliile judetene si primariile se vor putea inrola, incepand de luni, 21 iulie 2025, in platforma MyEterra, pentru a obtine gratuit, online, extrase de carte funciara pentru informare si extrase din planul cadastral, in cazul imobilelor pentru care cetatenii solicita acte administrative, precum autorizatii de construire, certificate de urbanism, etc, a anuntat ministrul Dezvoltarii, Cseke Attila (foto).

Aceasta este cea de-a treia etapa in procesul de simplificare a emiterii documentelor de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI), dupa ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciara, cele de plan cadastral si cele de prima inregistrare se elibereaza gratuit pentru proprietari, daca solicitantul cere in persoana aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit si online.
Pentru a beneficia de noile functionalitati oferite de platforma MyEterra, institutiile administratiei publice locale trebuie sa transmita o cerere, in care sa fie nominalizati reprezentantii autorizati sa acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail catre oficiile judetene de cadastru si publicitate imobiliara, la adresele disponibile in acest link: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.

Simplificarea procedurilor

Aceasta facilitate vizeaza simplificarea proceselor administrative si vine in sprijinul cetatenilor care, pana acum, trebuiau sa parcurga individual, pasi suplimentari pentru obtinerea acestor documente. Totodata, masura contribuie la cresterea eficientei institutiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale si de carte funciara.
MyEterra este pusa la dispozitie de ANCPI, institutie aflata in subordinea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei. Prin intermediul acestei platforme, reprezentantii desemnati ai primariilor si ai consiliilor judetene pot accesa direct si gratuit documentele necesare pentru solutionarea cererilor cetatenilor privind imobilele aflate in proprietate.
”Toate aceste masuri au impact direct asupra reducerii birocratiei, cresterii calitatii serviciilor oferite cetatenilor si scurtarii timpilor de interactiune cu autoritatile”, a declarat ministrul Cseke Attila.

Sursa foto: Facebook Ministerul Dezvoltarii
 

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani