Nestlé Romania: un an de crestere continua si inovatie in 2024
In 2024, Nestlé Romania continua sa fie un jucator important pe piata locala, datorita expansiunii constante si relatiilor de incredere construite cu consumatorii, retailerii si furnizorii.
Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, declarata intr-un interviu pentru foodbiz ca acest succes se datoreaza unui efort sustinut si unei colaborari eficiente intre toate “rotitele” companiei.
Iata materialul Foodbiz:
“In 2024, Nestlé Romania continua sa fie un jucator important pe piata locala, datorita expansiunii constante si relatiilor de incredere construite cu consumatorii, retailerii si furnizorii.
Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, subliniaza ca acest succes se datoreaza unui efort sustinut si unei colaborari eficiente intre toate “rotitele” companiei.
‘Suntem in al 11-lea an consecutiv de crestere, ceea ce inseamna ca am pus cate o caramida la temelia Nestlé in Romania’, spune ea.
Evolutia business-ului in 2023-2024
Cu aproximativ 600 de angajati si o cifra de afaceri de 295,3 milioane de euro in 2023, Nestlé a inregistrat o crestere constanta, iar estimarile pentru 2024 sunt pozitive:
‘Am reusit sa inregistram o crestere de 7% in prima jumatate a anului si ne asteptam sa incheiem anul cu o crestere solida de o cifra, poate chiar de doua cifre’, a explicat Siminenco. Compania ofera pe piata locala aproximativ 10 categorii de produse, de la cafea si produse alimentare, la suplimente si hrana pentru animale.
Segmente de piata cu potential
Printre categoriile de produse cu cea mai mare crestere se numara cafeaua, cu branduri precum Nescafé si Starbucks pentru uz casnic, produsele Maggi, dar si hrana pentru animale de companie, cum ar fi Felix si Purina. Un alt segment in plina expansiune este piata suplimentelor alimentare, unde Solgar joaca un rol esential.
Provocarile si oportunitatile anului
Industria alimentara a fost puternic afectata de pandemie si de situatia geopolitica actuala, dar Nestlé s-a adaptat cu succes la noile realitati:
‘Anul acesta nu pare sa aiba provocari sau oportunitati diferite de anii trecuti’, afirma Siminenco, mentionand ca schimbarile climatice si lanturile de aprovizionare sunt printre principalele provocari. Totodata, sustenabilitatea este un pilon important pentru Nestlé, cu angajamente clare pentru ca 100% din ambalajele companiei sa fie reciclabile sau reutilizabile.
Impactul economic si implicarea sociala
Pe langa dezvoltarea economica, Nestlé are si un impact semnificativ asupra crearii de locuri de munca si contributiilor fiscale. Un studiu realizat in 2021 a aratat ca activitatile Nestlé Romania contribuie la crearea a 18 locuri de munca pentru fiecare angajat direct. In ceea ce priveste implicarea sociala, Nestlé colaboreaza cu ONG-uri si autoritati locale pentru a promova practici sustenabile si stiluri de viata sanatoase. Programul ‘Si Eu Traiesc Sanatos’, derulat impreuna cu Fundatia PRAIS, este un exemplu de initiativa de succes in domeniul educatiei pentru nutritie si sanatate.
Lansari noi si tendinte internationale
Un alt factor care contribuie la succesul Nestlé este inovatia constanta in ceea ce priveste produsele lansate pe piata. In 2024, compania a introdus in Romania o noua gama de produse sub brandul Maggi, denumita ‘ASIA’, ce include 14 produse inspirate din bucatariile Coreei, Japoniei si Chinei:
'Am lansat brandul Maggi ASIA, deoarece vedem o afinitate a romanilor pentru tot ce tine de aceste influente alimentare', mentioneaza Siminenco.
Nestlé Romania ramane dedicata atat cresterii sustenabile, cat si adaptarii la noile nevoi ale consumatorilor, ramanand un lider inovator pe piata alimentara locala”.