Grid star
eveniment

Reparatia masinilor aflate in garantie: se elimina clauzele prin care anumite defectiuni tehnice sunt excluse de la reparatiile gratuite (Proiectul)

Vesti bune pentru soferi. Propunerea legislativa privind interzicerea excluderii anumitor defecte de la garantia legala si comerciala acordata consumatorilor Proiectul prevede eliminarea clauzelor prin care anumite defectiuni tehnice ale masinilor aflate in garantie sunt excluse de la reparatiile gratuite.

In Expunerea de motive se arata ca in prezent, numerosi producatori, importatori si dealeri de vehicule prevad in certificatele de garantie clauze prin care anumite defectiuni tehnice sunt excluse de la reparatiile gratuite. Printre acestea se numara pierderile de lichid de frana, pierderile de lichid de racire, pierderile de agent frigorific (freon) sau defectiunile de directie structurale. 

Potrivit initiatorilor, printre care se numara si Victor Ponta (foto), excluderea acestor defectiuni este profund nociva pentru siguranta rutiera si pentru protectia consumatorilor, intrucat: 
-pierderea lichidului de frana poate duce la imposibilitatea opririi vehiculului si producerea unor accidente grave;
-pierderea lichidului de racire poate cauza avarierea motorului si oprirea brusca a vehiculului in trafic; 
-pierderea agentului frigorific afecteaza nu doar confortul, ci si sanatatea pasagerilor, mai ales in conditii extreme de temperatura; 
-defectiunile de directie si de retentie a pasagerilor compromit in mod direct siguranta circulatiei.

Consumatorii sunt pusi astfel intr-o pozitie de inferioritate contractuala , fiind nevoiti sa suporte costuri semnificative pentru reparatii ce ar trebui sa cada in sarcina celor care garanteaza calitatea si siguranta produsului, arata initiatorii.

Iata prevederile proiectului

Este interzisa excluderea de la acoperirea prin garantie a urmatoarelor defectiuni, considerate esentiale pentru siguranta rutiera si functionarea vehiculului: 
a) sistemul de franare, inclusiv pierderi de lichid de frana, defectarea pompei de frana, etrierilor sau conductelor; 
b) sistemul de directie si elementele aferente (coloana, caseta, bielete, servodirectie); 
c) sistemele de retentie si protectie a pasagerilor (airbaguri, centuri de siguranta, pretensionatoare); 
d) sasiul, lonjeroanele si elementele portante structurale ale carosenei; 
e) circuitul de racire al motorului, inclusiv pierderile de lichid de racire, radiator, conducte si pompa de apa; 
f) instalatia de climatizare in ceea ce priveste etanseitatea circuitului si pierderea agentului frigorific (freon); 
g) orice alta defectiune care, potrivit expertizei tehnice autorizate, compromite siguranta circulatiei sau poate conduce la avarierea grava a motorului.

>>Proiectul de lege

>>Expunerea de motive

Sursa foto: Facebook Victor Ponta

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani