Grid star
eveniment

Second-hand vs masini noi. Iata ce cumpara romanii (Document)

Creste numarul masinilor la mana a doua achizitionate de romani. Astfel, in trimestrul II 2025, ponderea inmatricularilor noi de autoturisme second hand importate in total inmatriculari noi de autoturisme a crescut cu 14,9 puncte procentuale fata de acelasi trimestru al anului 2024, ajungand la 76,3%. 

Se cumpara si masini noi. Cifrele Institului National de Statistica (INS) arata ca inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 1,9% in trimestrul II 2025 fata de trimestrul II 2024.  

Cresterile

In trimestrul II 2025, comparativ cu trimestrul II al anului 2024, inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au inregistrat cresteri la toate categoriile astfel: 
-la categoria autobuze si microbuze cu 46,6%;
-la categoria mopede si motociclete cu 21,1%;
-la categoria autoturisme cu 0,7%. 

In ceea ce priveste inmatricularile noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost inregistrate cresteri la categoria autobuze si microbuze cu 70,7% si la categoria mopede si motociclete cu 25,5% si scadere la categoria autoturisme cu 38,1%. 

Referitor la inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul marfurilor au fost inregistrate cresteri la categoria remorci si semiremorci cu 21,1% si la categoria autotractoare cu 4,5% si scadere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 0,2%. 
Inmatricularile noi de vehicule rutiere noi pentru transportul marfurilor au inregistrat cresteri la categoria remorci si semiremorci cu 20,1% si la categoria autotractoare cu 10,1% si scadere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 31,9%. Fata de trimestrul I 2025, in trimestrul II 2025, inmatricularile noi de vehicule rutiere au inregistrat crestere cu 3,3% la vehiculele pentru transportul pasagerilor si cu 11,1% la vehiculele pentru transportul marfurilor. 

Normele europene

Vehiculele rutiere clasificate in conformitate cu Normele europene de poluare, inmatriculate in circulatie, cuprindeau, la sfarsitul trimestrului II 2025, in proportie de 64,8%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 si in proportie de 9,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai insemnata pondere a fost detinuta de vehicule conforme cu norma europeana Euro 4, respectiv 32,8%; pentru categoria autobuze si microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 22,0% au fost clasificate in norma Euro 3, iar pentru categoria mopede si motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 22,9% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeana Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane in proportie de 26,8%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare in proportie de 45,9%, in timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 22,0% au fost clasificate in norma Non-Euro. 

>>Raportul INS

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani