Proiect pentru eliminarea indemnizatiilor membrilor Autoritatilor Teritoriale de Ordine Publica: "Ar reduce costurilor administratiei publice cu aproape 22 milioane de lei pe an" (Document)
25 June 2025 16:50 Lumea Banilor 832
Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ prin care propune eliminarea indemnizatiilor membrilor Autoritatilor Teritoriale de Ordine Publica (ATOP). Masura ar reduce costurilor administratiei publice cu aproape 22 milioane de lei pe an, respectiv 5,4 milioane de lei pentru restul anului curent, arata institutia condusa de Cseke Attila (foto).
Astfel, actul normativ prevede ca, incepand cu 1 septembrie 2025, activitatea desfasurata in plen si in comisii de catre membrii ATOP sa fie neremunerata, fapt care va conduce la o reducere semnificativa a cheltuielilor de la nivelul administratiei publice locale. ATOP este un organism cu rol consultativ, fara personalitate juridica, care se organizeaza si functioneaza la nivelul municipiului Bucuresti si al fiecarui judet, si a carui activitate se desfasoara in interesul comunitatii, in scopul asigurarii bunei desfasurari si sporirii eficientei serviciului politiei locale din unitatea administrativ-teritoriala in care functioneaza.
Valoarea indemnizatiilor
Cseke Attila, ministrul Dezvoltarii, a aratat ca a fost nevoie de aceasta masura pentru ca, in prezent, membrii ATOP primesc indemnizatii de sedinta stabilite de Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau de consiliile judetene in cuantumuri de 5-10% din indemnizatia lunara a primarului general sau a presedintelui consiliului judetean.
Membrii Autoritatii Teritoriale de Ordine Publica (ATOP) se intalnesc in sedinte ordinare trimestrial (adica de patru ori pe an) si in sedinte extraordinare ori de cate ori este nevoie, la convocarea presedintelui sau la solicitarea unui numar minim de membri.
“Astfel, prin participarea membrilor (care variaza de la 13-17) la sedintele respective, trimestriale, in plen, si la sedintele lunare ale comisiilor organizate in cadrul ATOP sunt efectuate cheltuieli insemnate de la bugetele locale, disproportionale fata de nevoile privind dezvoltarea comunitatilor locale. (De exemplu, in unele judete, in anul 2024, au avut loc 4 sedinte ordinare de plen, cate una pe trimestru, si 9 sedinte extraordinare, convocate in functie de necesitati).
In unele judete, un membru ATOP primeste 3.285 lei net pentru o singura sedinta lunara, ceea ce duce la un fond lunar de 50.000 lei si un buget anual de 600.000 lei pentru aceasta structura, pe judet, sume foarte mari in raport cu indicatorii economici ai judetului.
De asemenea, diferentele intre judete sunt semnificative, variind intre 400-500 lei si cateva mii de lei, fara un criteriu unitar de stabilire a acestor valori sau a activitatii depuse de membrii ATOP”, arata ministerul Dezvoltarii.
>>Proiectul de Hotarare
>>Nota de Fundamentare
Sursa foto: Facebook Cseke Attila