Grid star
eveniment

ANAF a luat urma banilor. Fiscul acuza o frauda fiscala de peste 55 milioane lei: TVA rambursata ilegal si operatiuni fictive pentru a evita plata taxelor

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta ca descoperit o frauda fiscala de peste 55 milioane lei. Schema prevedea TVA rambursata ilegal si operatiuni fictive pentru a evita plata taxelor.

Potrivit Fiscului, patru firme au creat un circuit economic fals pentru a evita plata taxelor si a obtine ilegal rambursari de TVA. Prin facturi fictive, s-au declarat tranzactii inexistente, de la servicii de curatenie la materiale de constructii si echipamente medicale.
Statul a reusit sa blocheze rambursari ilegale de TVA de 19 milioane lei si sa instituie masuri pentru recuperarea prejudiciului total estimat la peste 55 milioane lei. 

Prezentam comunicatul ANAF:

“Antifrauda ANAF a descoperit un mecanism complex prin care patru firme inrudite intre ele au creat un circuit economic fals pentru a evita plata taxelor si a obtine ilegal rambursari de TVA. Prin facturi fictive, s-au declarat tranzactii inexistente — de la servicii de curatenie la materiale de constructii si echipamente medicale — in valoare totala de sute de milioane de lei. In urma verificarilor riguroase ale Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF), statul a reusit sa blocheze rambursari ilegale de TVA de 19 milioane lei si sa instituie masuri pentru recuperarea prejudiciului total estimat la peste 55 milioane lei. 
Practic, inspectorii din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala – Structura Centrala (D.C.I.C.C.), au descoperit un mecanism complex de frauda format dintr-un grup de patru societati care au desfasurat o serie de activitati ilicite, cu scopul sustragerii de la inregistrarea, declararea, achitarea obligatiilor fiscale si obtinerii de sume de bani cu titlu de rambursari de la bugetul de stat. 

Modul de operare

Ca urmare a investigatiilor realizate a rezultat ca a fost creat un circuit economic artificial prin intermediul unui palier format din trei societati administrate initial de persoane aflate in relatie de rudenie cu administratorul societatii care a beneficiat de avantajele fiscale ilegale create prin acest circuit tranzactional, iar ulterior preluate de acesta, prin intermediul carora au fost efectuate urmatoarele operatiuni: 
- Entitatea nr. 1 prin intermediul careia au fost emise facturi catre societatea beneficiara in suma totala de 292,7 milioane lei (246.033.613 lei baza impozabila cu TVA aferenta in suma de 46.746.386 lei) avand ca obiect punerea la dispozitie de personal care ar fi asigurat servicii de curatenie stradala si intretinere spatii verzi. 
- Entitatea nr. 2 prin intermediul careia au fost emise facturi catre societatea beneficiara in suma totala de 10 milioane lei (8.553.294 lei baza impozabila cu TVA aferenta in suma de 1.625.126 lei) avand ca obiect materiale de constructii;
 - Entitatea nr. 3 prin intermediul careia au fost emise facturi catre societatea beneficiara in suma totala de 22,7 milioane lei (19.121.543 lei baza impozabila cu TVA aferenta in suma de 3.633.092 lei) avand ca obiect materiale de constructii si echipamente medicale. 

Pe baza facturilor emise de entitatea nr. 1, in suma totala de 292,7 milioane de lei, avand ca obiect punerea la dispozitie de personal, societatea beneficiara a circuitului artificial a dedus TVA in cuantum de peste 46 milioane. Ulterior obtinerii rambursarilor de TVA si initierii verificarilor antifrauda la societatea beneficiara, aceasta a procedat la inregistrarea unor operatiuni de stornare cu explicatia – servicii neefectuate, in suma totala de 209 milioane lei. 
Obiectul facturilor care nu au fost stornate in suma totala de 83 de milioane lei a constat in punerea la dispozitie de personal care ar fi asigurat servicii de curatenie stradala si intretinere spatii verzi, respectiv un numar de persoane ce oscileaza lunar in perioada martie 2023- ianuarie 2024, intre 56 de oameni si 240 de oameni lunar, la pretul marit artificial de peste 10.000 euro/om/luna +TVA, in conditiile in care societatea beneficiara nu avea un contract incheiat de prestare a unor astfel de servicii si nici nu a obtinut venituri din astfel de prestari. Presupusele servicii ar fi avut ca beneficiari finali Unitati Administrativ Teritoriale din Municipiul Bucuresti. 
In ceea ce priveste materialele de constructii, acestea au fost achizitionate initial de entitatea nr. 2 in perioada 2019-2022, si utilizate odata cu achizitia initiala in constructia unui imobil al carui proprietar este persoana fizica ce detine si calitatea de administrator al societatii beneficiare a circuitului fraudulos. In ceea ce priveste echipamentele medicale, acestea au fost achizitionate in perioada 2019-2021 de entitatea nr. 3 si au fost transmise in vederea dotarii si utilizarii in cadrul unei clinici medicale, detinuta si administrata de persoane aflate in relatie de rudenie cu administratorul societatii beneficiare. 
Ulterior, la finalul anului 2023, atat materialele de constructii cat si echipamentele medicale au fost refacturate fictiv de entitatile 2 si 3 catre societatea beneficiara, desi acestea au fost, in fapt, deja furnizate altor entitati in perioade fiscale anterioare (clinica medicala si constructia imobilului aflat in proprietatea administratorului). 
Totodata, caracterul fictiv al refacturarii din anul 2023 este confirmat si de faptul ca procesul verbal de receptie al lucrarilor efectuat la imobil este datat noiembrie 2022. Din investigatiile efectuate rezulta inclusiv aspecte privind marirea artificiala a valorii materialelor de constructii achizitionate de societatea beneficiara de la entitati diferite (entitatea 2 si 3) in suma totala de peste 15 milioane lei, in conditiile in care valoarea finala a lucrarilor executate este de 1.173.844 lei. 
Ca urmare a facturilor emise catre societatea beneficiara, entitatile 1, 2 si 3 au acumulat datorii catre bugetul de stat de peste 79.000.000 lei, neachitate in prezent. Ca urmare a exercitarii dreptului de deducere a TVA aferent achizitiilor de la entitatile anterior mentionate si care nu au la baza operatiuni reale, societatea beneficiara verificata a marit artifical TVA deductibila si a solicitat si obtinut sume de bani cu titlu de rambursari ori compensari de la bugetul de stat in cuantum total de peste 32 milioane lei. 
Totodata, pentru suma de 19 milioane lei, reprezentand TVA solicitata la rambursare de entitatea in cauza, urmare verificarilor intreprinse de inspectorii antifrauda, s-a procedat la stoparea rambursarii de catre organul fiscal ce administra contribuabilul. Ulterior incasarii unor fonduri obtinute cu titlu de rambursari, au fost realizate trei transferuri in suma totala de 20.700.000 lei, catre tatal administratorului societatii beneficiare a circuitului artificial in justificarea achizitiei a 3900 parti sociale cu o valoare nominala de 10 lei fiecare conform contractelor, urmate de retragerea sumelor de bani in numerar. 
Totodata, din conturile societatilor au fost realizate plati semnificative fara legatura cu activitatile economice desfasurate de societatile verificate (de exemplu: peste 1,5 milioane lei excursii externe, genti, haine, parfumuri, ceasuri de lux). In vederea recuperarii prejudiciului adus bugetului de stat, inspectorii antifrauda au procedat la instituirea masurilor asiguratorii, asupra tuturor activelor identificate ca apartinand societatii. In prezenta cauza, DGAF desfasoara in continuare investigatii si verificari, si fata de alte entitati, persoane juridice si persoane fizice, implicate in acest mecanism complex de frauda”. 

Sursa foto: Facebook ANAF

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani