Grid star
business capital

NEGOCIERI PENTRU POLITA RCA SI CASCO – Consumatorii au obtinut 1 milion de lei de la entitatile de pe piata financiara non-bancara: “Cea mai mare suma obtinuta in plus fata de oferta initiala a asiguratorului a fost de 373.450 de lei, reprezentand despagubirea aferenta vatamarii corporale si contravaloarea raportului de evaluare medicala”

Romanii au obtinut 1 milion de lei in 2023 in urma negocierilor cu entitatile de pe piata financiara non-bancara. SAL-Fin (Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar non-bancar) din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a finalizat anul trecut 411 litigii. Cererile consumatorilor, preluate in analiza de SAL-Fin, au vizat domeniul asigurarilor, respectiv circa 80% din total fiind aferente pietei RCA, aproximativ 13% asigurarilor generale, iar 4% se refera la asigurarile facultative CASCO.

Cea mai mare suma obtinuta in plus fata de oferta initiala a asiguratorului de un consumator care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin a fost de 373.450 de lei, reprezentand despagubirea aferenta vatamarii corporale si contravaloarea raportului de evaluare medicala.
De asemenea, intr-un litigiu s-a primit suplimentar suma de 157.490 de lei, reprezentand diferenta de despagubire si penalitatile aferente dosarului de dauna deschis la un asigurator si lipsa de folosinta. 
SAL-Fin a inregistrat anul trecut 923 cereri de conciliere, dintre care 472 au fost cereri acceptate, fiind indeplinite conditiile legale de eligibilitate. Analiza statistica a acestor date indica faptul ca, pentru 81% din cererile transmise spre solutionare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei solutii, iar pentru 98% din concilieri au optat pentru solutionarea online.

 

Redam anuntul ASF:

 


“SAL-Fin (Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar non-bancar) din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara a finalizat, in anul 2023, un numar de 411 litigii intre consumatori si entitatile de pe piata financiara non-bancara.
SAL-Fin a inregistrat anul trecut 923 cereri de conciliere, dintre care 472 au fost cereri acceptate, fiind indeplinite conditiile legale de eligibilitate. Analiza statistica a acestor date indica faptul ca, pentru 81% din cererile transmise spre solutionare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei solutii, iar pentru 98% din concilieri au optat pentru solutionarea online.
Cele doua proceduri de solutionare alternativa a litigiilor sunt:
-Procedura de solutionare prin propunerea unei solutii, cu o perioada medie de desfasurare de 30 de zile, presupune solutionarea unui litigiu sub supravegherea si indrumarea unui conciliator din cadrul SAL-Fin, ce survine ca urmare a propunerilor facute de acesta, a sugestiilor si concesiilor la care partile se inteleg in vederea solutionarii litigiului in cadrul SAL-Fin. In perioada de referinta, un numar de 78 litigii au fost solutionate prin acest tip de procedura;
-Procedura solutionarii alternative a litigiilor prin impunerea unei solutii, cu o perioada medie de desfasurare de 57 de zile, presupune pronuntarea unei hotarari de impunere, care, daca nu este atacata in termen de 15 zile calendaristice de la data comunicarii, constituie de drept titlu executoriu. In perioada de referinta, un numar de 333 litigii au fost solutionate prin acest tip de procedura.
Solutiile adoptate in procedurile derulate in 2023 de catre SAL-Fin, indiferent de modul de solutionare, au fost acceptate de parti in proportie de aproximativ 93%.

Sume suplimentare fata de oferta asiguratorilor

Cererile consumatorilor, preluate in analiza de SAL-Fin in cursul anului 2023, au vizat domeniul asigurarilor, respectiv circa 80% din total fiind aferente pietei RCA, aproximativ 13% asigurarilor generale, iar 4% se refera la asigurarile facultative CASCO.
In anul 2023, cea mai mare suma obtinuta in plus fata de oferta initiala a asiguratorului, de un consumator care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin, a fost de 373.450 de lei, reprezentand despagubirea aferenta vatamarii corporale si contravaloarea raportului de evaluare medicala.
De asemenea, s-au primit sume importante si in alte dosare instrumentate de SAL-Fin. Cu titlu de exemplu, intr-un litigiu s-a primit suplimentar suma de 157.490 de lei, reprezentand diferenta de despagubire si penalitatile aferente dosarului de dauna deschis la un asigurator si lipsa de folosinta.
In total, in anul 2023, consumatorii au primit in plus fata de ofertele initiale ale asiguratorilor suma de aproximativ 1 milion de lei, ceea ce dovedeste, inca o data, utilitatea acestei entitati pentru consumatori.
Examinarea litigiilor supuse SAL-Fin este gratuita si se realizeaza de catre conciliatori independenti si impartiali inscrisi in Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregatire si cu experienta profesionala, atat in domeniul pietelor financiare non-bancare, cat si al solutionarii litigiilor pe cai alternative.

SAL-Fin este singura entitate de solutionare alternativa a litigiilor care organizeaza si administreaza proceduri SAL, pe domeniile in care ASF are competenta si este unica entitate la nivel national membra a retelei europene de profil FIN-NET. Dezvoltarea capacitatii SAL-Fin vine in sprijinul atat al consumatorilor, prin cresterea capacitatii de procesare a dosarelor, cat si in sprijinul comerciantilor, care au astfel la indemana o modalitate eficienta de a rezolva eventualele dispute cu clientii”.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani